Для України було відкрито вікно фінансування в рамках проекту «Еразмус+», де країна рухатиметься за ключовими напрямками освіти для дорослих і навчання та викладання у 2019-2020 роках за рішенням ради ЄС, як результат звернення України.
Також передбачається додаткове фінансування:
- Кey Аction (KA)1 “Міжнародна кредитна мобільність» виділено 2,5 млн євро;
- Кey Аction (KA)2 “Розвиток потенціалу вищої освіти” виділено 2 млн євро;
- Секція “Жан Моне” виділено півмільйона євро.
За свідченнями Юрія Рашкевича на черговій зустрічі Міністерство освіти і науки вдячне ЄС за рішення піти Україні на зустріч. Розгляд питання відбувся після зустрічі Міністерки Лілії Гриневич з Йоганнес Ханом, Комісаром ЄС, в Брюсселі за темою Європейської політики сусідства та обговорення її розширення, запропонувавши ввести подібний механізм до України. Перевага фінансового вікна у тому, що воно надає окремий об’єм фінансування для країни. Це включає в себе і національні проекти з вищої освіти. Таким чином, буде досягнута ціль створення конкуренції серед національних закладів вищої освіти, а не серед вишів у масштабах усієї Європи – зі слів заступника Міністерки освіти і науки.
Як одним з переваг нового фінансового вікна можна визначити можливість розставляти пріоритети в рамках напрямку Кey Аction (KA)2 “Розвиток потенціалу вищої освіти” з бюджетом у 2 млн євро. На сьогодні МОН прагне побудувати пріоритети так, щоб вони підкріплювали потреби реформ, що вже реалізуються.
Нижче вказані ухвалені пріоритети на 2018-2020 рр.:
Lifelong learning Priority
Законом “Про освіту” постановлено, що Міністерство освіти та науки України зобов’язане сформувати альтернативні траєкторії освіти протягом усього життя громадянина. Це стосується як офіційної, так і не офіційної освіти.
Відповідно до цих цілей, постає питання про організацію, забезпечення та реалізацію процесу навчання, побудови ефективної програми, постановка комплексу методів, розробка критеріїв для оцінки результатів.
В рамках напрямку «Lifelong learning Priority» будуть підтримуватися проекти, що будуть доповнювати цінність законодавчих процесів у сфері освіти для дорослого населення, матимуть вплив на розбудову системи забезпечення неакадемічної та академічної освіти на рівні країни.
Teaching & Learning Priority
Юрій Рашкевич звернув увагу аудиторії на те, що зважаючи на ряд освітніх реформ, таких як впровадження інклюзивної складової в освіту, робота над підвищенням якості ВНЗ, поступове оцифрування освітніх матеріалів, що дали більші шанси для успішної самоосвіти – країна потребує фахівців, що зможуть стати агентами цих змін.
Таким чином проекти, що висувають оптимальні ідеї та рішення для підвищення вчительського та викладацького потенціалу будуть мати більше заохочення.
Міністерство освіти і науки агітує українські ВНЗ до співпраці з Програмами Європейського Союзу Еразмус+ у 2019 році.